آموزش آرایش کامل صورت در 10 مرحله

آموزش آرایش کامل صورت در 10 مرحله
آرایش کامل: اگر شما بهترین سایه چشم را داشته باشید، گرانترین و بهترین کرم پودر و یا یک کرم برنزه عالی بخرید، اما وقتی ابزار مناسبی برای استفاده از آن را نداشته باشید، ارزش و فایده محصول آرایشی ارزشمند شما از میان می رود.
از برس و قلم موهای آرایشی عالی و مناسب استفاده کنید. برای یک گریمور حرفه‌ای ابزار آرایشی، برس‌ها و قلم موها به همان میزان محصولات آرایشی اهمیت دارد.
بهتر است برس ها و قلم‌ موها نرم و لطیف باشد و هنگام قرار گرفتن بر روی پوست این نرمی و لطافت حس شود، البته جنس آن ها باید به شکلی باشد که محصول آرایشی توانایی حرکت خوب روی سطح پوست را داشته باشد. اگر یک قلم مو را در سایه یا رژگونه بمالید و رنگ آن پیش از زدن به روی صورت از قلم مو جدا شود، آن قلم موی خوبی و مناسبی نیست.

در ادامه مطلب یک آرایش کامل را که در ۱۰ مرحله توسط یکی از اساتید زیبایی و فشن دانشگاه زیبایی در لندن مطرح شده را برای تان خواهیم گفت، پس با فرامدل همراه شوید.

 

 

مرحله اول: استفاده از کرم پودر مناسب

نخست صورت تان را تمیز کنید و اگر پوست خشک دارید با کمی کرم مرطوب کننده پوست تان را ملایم کنید.
قصد از استفاده از کرم پودر یا زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و کرم پودر می تواند رنگ دلخواه تان را نیز به پوست تان بدهد. پس بهتر است که تا آنجا که می توانید در زمان انتخاب کرم پودر خود، برای روز نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب و برای شب رنگی دو درجه تیره تر از پوست تان را استفاده کنید. برای این کار رنگ آن را روی استخوان فک خود تست کنید. اگر مناسب بود بر روی صورت تان چند نقطه گذاشته و بعد با اسفنج آرایشی کمی مرطوب به آهستگی بر روی پوست تان به طور یکجور پخش کنید.

مرجله دوم: ایجاد برجستگی و روشنی های صورت
اغلب خانم ها دوست دارند گونه های برجسته و بینی کوچک داشته باشند. برای این کار باید کرم پودر یا فونی که از کرم پودر اولیه چند درجه روشن تر است داشته باشید و زیر چشم، بالای گونه و زیر بینی را روشن تر کنید. این کار را حتما با اسفنج تمیز انجام داده و سعی کنید به صورت محو باشد. چندین بار این کار را تمرین کنید.

مرحله سوم: ثابت کننده یا پودر فیکس
در این قسمت شما نیاز به پودر فیکس یا ثابت کننده آرایش دارید، البته از پودر بچه نیز می توانید استفاده کنید اما بهتر است از نوع آرایشی استفاده شود.
زدن پودر فیکس بدین شکل است که در کف دست تان کمی پودر ریخته و بعد قلم بزرگ نرم را داخل این پودر بچرخانید و بعد از چند بار تکان دادن که پودر اضافی گرفته شد به نرمی بر روی صورت تان بمالید. با این کار رنگ پوست تان یکجور شده و موقع زدن سایه چشم باعث می شود که پودر سایه ریخته به راحتی پاک شود.

قدم چهارم: زیاد کردن روشنی ها

اگر می خواهید چشمان درخشانی داشته باشید مقداری پودر اضافی زیر چشم ها و دور صورت بزنید.

قدم ینجم: سایه چشم ها

با در نظر گرفتن رنگ لباستان و هنگامی که می خواهید آرایش داشته باشید سایه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر در روز آرایش می کنید از رنگهای مات و در شب از سایه های براق باید انتخاب کنید. حتما سایه را با برس سایه بزنید و سعی کنید خوب و تمیز این کار را انجام دهید. با رنگها بازی کنید و در آخر با برس تمیز محو کنید.

قدم ششم: فر مژه
اگر می خواهید مژه های بلندی داشته باشید باید از فر مژه استفاده کنید. همچنین اگر فر مژه ندارید بعد از زدن ریمل ۳۰ ثانیه با دست مژه های تان را به بالا ببرید و به این شکل نیز مژه ها فر می خورند. اما نکته مهم این است که فر مژه را باید قبل از زدن ریمل به کار ببرید تا مژه هایتان نشکند و آسیب نبیند.

قدم هفتم: زدن ریمل

یک ریمل عالی برای خودتان تهیه کنید. ریمیلی که برس خوبی داشته باشد به شما کمک چند برابری می کند تا مژه های تان را بهتر آرایش کنید. ریمیل را به شکل زیگزاگ بزنید و احتیاط کنید بر اثر زیادی مواد ریمل مژه های تان به هم نچسبد. بهتر است قبل از زدن، ریمل اضافی مواد را بگیرید.

قدم هشتم: روش زدن رژ گونه
رژ گونه برای برجسته تر کردن گونه ها و شادابی پوستتان بسیار کاربردی است. با قلم موی درشت و نرم رژگونه زده و برای روز رنگهای روشن و مات و برای شب از نوع براق نیز می توانید استفاده کنید.

قدم نهم: آرایش لب و پودر فیکس

در این قسمت نوبت به رنگ لب رسیده است. خیلی از خانم ها رنگهای مات را دوست دارند و بهتر است برای روز از رنگهای مات استفاده کنید. نخست یک بار رژ دلخواه را بزنید و با دستمال کاغذی کمی پاک کنید و سپس دوباره رژ لب را تکرار کنید. در آخر به روشی که در قدم سوم گفته شده به تمام صورت پودر فیکس بزنید. این عمل آرایش شما را ثابت و از تعرق زیاد جلوگیری می کند.

قدم دهم: رژ لب تیره برای آرایش شب یا درخشان

اکثرا برای آرایش شب رنگ لب ها می تواند تیره و یا براق باشد همچنین بعضی خانم ها هم دوست دارند لب های شان را بیشتر در آرایش نشان دهند. برای این عمل،رژ لب دلخواهتان را با خط لبی کمی تیره تر می توانید استفاده کنید و این را به یاد داشته باشید خط لب زیاد مد نیست و نباید در آرایش خیلی به چشم بیاید.

آموزش آرایش کامل صورت در 10 مرحله
4 (80%) 9 votes
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics