انواع کرم پودرها با نوع و قدرت پوشش آنها

انواع کرم پودرها، نکاتی کمیاب برای نحوه زدن و چگونگی انتخاب کرم پودر مناسب پوست همه در ادامه همین مطلب با فرامدل همراه شوید.

انواع کرم پودرها با نوع و قدرت پوشش آنها

انواع کرم پودرها و دسته بندی پوششی آنها:

  • کرم های مرطوب کننده رنگی: که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی حاوی دانه های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می بخشد این کرم برای پوست های جوان و صاف مناسب است.
  • فون مایع که محبوب ترین شکل کرم پودر است: چون استفاده از آن راحت است و پوشش طبیعی به پوست می دهد این کرم ها معمولاٌ برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند و کسانی که پوست چرب دارند حتما از نوع بدون چربی (Oil Free) آن استفاده کنند.
  • کرم پودر: این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند الخصوص مناسب پوست های خشک می باشند و بخاطر بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.
  • کرم پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بالاتری دارد معمولاً به صورت پودر فشرده شده و به دو شکل چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می باشد که روی آن در نظر گرفته شده است.
  • پن استیک: این کرم پودر در گذشته در هالیود استفاده می شده، دارای بافت سنگین می باشد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می باشد مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو می کنیم.

 

انتخاب کرم پودر:

براساس جنس پوست تان که چرب و یا خشک است و رنگ پوستت ان، کرم پودر مناسبت ان را می توانید انتخاب کنید. انواع کرم پودرها بیشتر از رنگ بژ تا طلائی و زیتونی از روشن ترین رنگ تا تیره ترین وجود دارد. برای انتخاب کرم پودر باید شما در روز روشن که نور طبیعی وجود دارد آن را امتحان کنید. بهتر است سه رنگ را انتخاب کنید و روی پوست تان مقایسه کنید، هیچ وقت روی پشت دست تان یا روی مچ تان امتحان نکنید، بلکه روی آرواره یا فک بهترین جا برای امتحان رنگ کرم پودر است. رنگ کرم پودر نباید بیش از یک تا دو درجه از پوست شما روشن تر باشد در غیر این حالت، پوست شما چرک و خاکستری دیده میشود.

نکاتی برای زدن انواع کرم پودرها (تمام کرم پودرها تقریبا به یک روش است):

  1. تلاش کنید زیر کرم پودر، پوست تان تمیز و مرطوب باشد.
  2. از اسفنج مرطوب استفاده کنید در این صورت کرم یکنواخت تر روی پوست پخش می شود و اثر انگشت روی پوست باقی نمی ماند.
  3. کرم پودر را بصورت نقطه ای روی تمام صورت بگذارید و بعد با اسفنج پخش کنید.
  4. اسفنج را تمیز شسته و آب اضافی آن را بگیرید داخل یک دستمال کاغذی قرار دهید فشار دهید اکنون مناسب برای پخش کرم پودر است.
  5. دقت کنید که روی آرواره ها و یا پیشانی حد فاصلی ایجاد گردد.
  6. اکنون که کرم پودر زمینه را زدید میتوانید عملیات بعدی را انجام دهید.
انواع کرم پودرها با نوع و قدرت پوشش آنها
4.7 (93.33%) 3 votes
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics