توصیه ای برای خانوم های مناطق سردسیر

توصیه ای برای خانوم های مناطق سردسیر

اگر شما در مناطق سرد کشور زندگی می‌کنید، حتما می‌دانید که برف و سرمای زمستان برای هر چه رحمت باشند، برای پوست شما زحمتند! این نکات، می‌توانند بار سرما را از پوست شما بکاهند:

اگر پوست لب‌هایتان خشک و ترک‌خورده شده، به هیچ‌وجه با دندان پوست آنها را نکنید، بهتر است همیشه یک پماد ویتامینه یا مرطوب‌کننده به‌همراه خود داشته باشید و مرتب لب‌هایتان را مرطوب کنید.

مکیدن ناخودآگاه پوست لب هنگام صحبت یا انجام کارهای روزمره، می‌تواند به راحتی رطوبت پوست لب‌تان را از بین ببرد.

پیش از استحمام، با یک پنبه مرطوب سلول‌های مرده پوست‌تان را بزدایید. این ماساژ، باعث می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌هایتان جریان یابد و همچنین مانع بسته شدن منافذ پوستی‌تان می‌شود.

پیش از رفتن به رخت‌خواب، دست و پاهایتان را با کرم مرطوب کنید. و اگر عادت دارید دست و پایتان را زیر پتو نگاه ندارید، دستکش و جوراب بپوشید.

پشم درکنار پوست

ترکیبات شیمیایی موجود در لباس‌های زمستانی، می‌توانند باعث تحریک و خارش و اگزمای پوستی شوند. بهتر است زیر این لباس‌ها از زیرپوش‌های نخی استفاده کنید. سعی کنید از لباس‌های گشاد استفاده کنید تا از تعریق بیش از حد بدن‌تان جلوگیری کنید. به‌علاوه اگر در بیرون از منزل لباس‌هایتان به هردلیلی خیس شدند، به‌سرعت آنها را تعویض کنید تا از تحریکات پوستی پیش‌گیری کرده باشید.

شستن بیش از حد پوست، باعث از بین رفتن رطوبت آن می‌شود. اگر عادت دارید زیاد دست و صورت خود را بشویید، لازم نیست هربار از مواد شیمیایی شوینده استفاده کنید.

توصیه می‌شود سایز لباس به‌گونه‌ای باشد که یک فضای آزاد مختصر بین لباس و پوست فرد وجود داشته باشد؛ وجود این فضا می‌تواند درجلوگیری از انتقال سرما موثر باشد.

عینک دودی در زمستان

علی‌رغم تصور عام که عینک دودی را فقط برای تابستان لازم می‌دانند، متخصصان چشم‌پزشک توصیه می‌کنند در فصل زمستان، حتی‌الامکان از عینک دودی استفاده کنید. عینک دودی، مانع از نفوذ سرما و همچنین نور زننده آفتاب به چشم می‌شود. درضمن رنگ عینکی که استفاده می‌کنید بهتر است کرم، قهوه ای یا خاکستری باشد.

ضدآفتاب در زمستان

درست است آفتاب زمستانی مایل است؛ اما همین آفتاب بی‌جان، می‌تواند تاثیرات سویی را برپوست شما بگذارد. ۸۰ درصد نورخورشید توسط برف و یخ‌های فصل زمستان انعکاس یافته و به پوست برخورد می‌کند؛ اما در فصل تابستان زمین فقط ۱۵ درصد اشعه خورشید را به پوست بازتاب می‌کند، درنتیجه بهتر است در روزهای زمستانی، از کرم ضدآفتاب با ۱۵SPF یا بیشتر استفاده کنید. اشعه‌های آفتاب، باعث پیری زودرس پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شوند.

دکتر فریده مهتی پور زندگی ایده آل

توصیه ای برای خانوم های مناطق سردسیر
رای دادن به این مطلب
اشتراک:


۱ دیدگاه

نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics