توصیه هایی برای داشتن صورتی زیبا

توصیه هایی برای داشتن صورتی زیبا

جوان ماندن آسان تر از آنست که فکرش را بکنید. تغییرات کوچکی در زندگی روزمره‌ی خود بدهید، فوت و فن های جدیدی را بکار گیرید و به پیشواز ظاهری جوان بروید
در طی مقالاتی ۱۰ راه ساده برای دور نگه داشتن سالهای پیری وجود دارد. دیگر نیازی به بوتاکس نیست.در این قسمت به نکات مرتبط با صورت می‌پردازیم:

۱- با جوش‌ها‌ی صورت مبارزه کنید.
اگر شما جزء آن ۳۰% از زنانی هستید که از جوش‌ها‌ی جوانی رنج می‌برید باید از خوردن غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا اجتناب کنید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که خوردن این گونه غذاها در تولید هورمون اندروژن نقش داشته و باعث افزایش چربی بدن و به وجود آمدن جوش روی صورت خواهد شد.
۲- راجع به استفاده از پودر صورت تجدید نظر کنید.
اگر متوجه شدید پودری که استفاده می‌کنید روی صورتتان خوب نمی‌ماند و رسوب می‌کند دیگر از آن استفاده نکنید. پوست‌ها‌یی که پیر‌تر هستند هنگام استفاده از پودر هیچ گونه جذابیتی پیدا نخواهند کرد و شادابی نخواهند داشت، بنابراین در مورد استفاده از پودر تجدید نظر کنید.

۳- از براق کننده استفاده کنید.
استفاده از براق کننده هر چند ناچیز سن انسان را تا حد زیادی پایین نشان می‌دهد. یک قائده تجربی نشان می‌دهد: درروز از براق کننده فقط برای یکی از قسمت‌ها‌ی صورت استفاده کنید نه بیشتر و در هنگام شب نیز فقط برای دو قسمت از صورت از براق کننده استفاده کنید.
۴-جوش‌ها‌ی صورتتان را از بین ببرید.
اگر هنوز با جوش‌ها‌ی صورتتان مشکل دارید، از کرم پودربه جای کرم پوشاننده برای پوشاندن جوش‌ها‌ استفاده کنید. کرم پودر‌ها‌ی مات بهترین گزینه هستند. از کرم پودری استفاده کنید که به رنگ پوستتان بسیار نزدیک باشد و با استفاده از یک برس کوچک می‌توانید به خوبی جوش‌ها‌ را پنهان کنید. توسط انگشت اشاره کرم‌ها‌ را روی صورت پخش کنید و در آخربا یک برس از جنس مخمل، پودر سبکی را روی صورت بزنید تا کار پوشاندن جوش‌ها‌ به نحو احسن به پایان برسد.

۵-هر روز یک عدد پرتقال بخورید.
برای فرار هر چه بیشتر از چین و چروک‌ها‌ی صورت هر روز ۷۵ میلی گرم ویتامین c مصرف کنید.(در گریپ فروت هم همین مقدار ویتامین یافت می‌شود.) تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ۴۰ سال و بالاتر دارند اگر در برنامه غذایی شان از ویتامین c استفاده کنند ۱۱% احتمال بروز چین و چروک روی پوست صورتشان کمتر خواهد بود.
۶-پوست صورتتان را مرطوب نگه دارید.

قبل از اینکه کرم پودر بزنید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کرم پودر پوست‌ها‌ی پیرتر را بهتر بپوشاند و چین و چروک‌ها‌ی صورت را محو کند. کرم پودر‌ها‌ی چرب که پوست صورت را مات می‌کند استفاده نکنید.
۷-گونه‌ها‌یتان را برجسته نشان دهید
با بالا رفتن سن خانمها گونه‌ها‌ یشان زیبایی خود را از دست خواهد داد این به دلیل از دست دادن کلاژن است. برای پر و برجسته نشان دادن گو نه‌ها‌ رژ گونه را بیشتر روی قسمتهای برجسته گونه تان بزنید و کمتر از رژگونه در کناره‌ها‌ی آن استفاده کنید. در قسمتهای گود گونه هرگز از رژگونه‌ها‌ی تیره استفاده نکنید . استفاده از رژ گونه تیره بر جستگی به گونه نخواهد داد.
۸-روشی مناسب برای خریدن کرم پودر.

رنگ کرم پودرها روی پوست روشن تر از رنگی است که در ظر فشان است. توجه داشته باشید هنگام خرید کرم پودر رنگی را انتخاب کنید که کمی تیره تر از رنگی باشد که شما مورد استفاده قرار می‌دهید.
۹-قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید.
برای نرم کردن پوست صورت و صاف کردن هر چه بهتر چین و چروک‌ها‌ی صورت از مرطوب کننده یا از لوسیون‌ها‌ی مخصوص قبل از آرایش استفاده کنید تا مواد آرایشی به خوبی روی صورت بنشیند وکرم پودر حالت بدی روی پوست نداشته باشد. این کار باعث می‌شود هنگام زدن کرم پودر خط‌ها‌ و چین و چروک‌ها‌ به خوبی محو شوند.
۱۰- به پوست صورتتان لطافت بدهید.

از برس مناسبی برای زدن رژ گونه اسفاده کنید. برس‌ها‌ی کوچک با موی زبر و خشن برای زدن رژ گونه مناسب نیستند. برای طبیعی وزیبا جلوه دادن رژگونه برسی را برای رژ گونه انتخاب کنید که سایزی متوسط داشته و موی برس زیاد ضخیم نباشد

توصیه هایی برای داشتن صورتی زیبا
3 (60%) 1 vote
اشتراک:


2 دیدگاه

  1. مرسی ! توصیه های جالبی بود استفاده کردم چون پوست صورت حساسه و نیاز به مراقبت بیشتری داره بازم از لطفتون ممنون

نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics