چند نکته برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا

از جویدن ناخن پرهیز نمائید.زیرا این عمل برای ناخن و کوتیکول آن بسیار مخرب است و می تواند منجر به عفونتی گردد که باعث تغییر شکل ناخن می شود.

– هنگام شستن ظروف و به طور کلی برای انجام هر عملی که نیاز به تماس با مواد شوینده و شیمیایی دارد از دستکش های محافظ استفاده نمایید.

– برای نرم شدن ناخنهای خشک و محکم بهتراست قبل از اقدام به کوتاه کردن، مدتی ناخن را در آب گرم قرار دهیم.

– ناخن را نباید بیش از خط رشد طبیعی آن کوتاه نمود.

– به جای ناخنگیر بهتر است از سوهان برای کوتاه نگه داشتن ناخن خود استفاده نمایید. سوهان را از گوشه به سمت مرکز ناخن فقط در یک جهت به کار ببرید. زیرا در غیر این صورت ناخنها تخریب خواهند شد.

– بعد از شستشوی دست، از کرم

– فرقی نمی کند فرم ناخن را بیضی در می آورید یا مربعی! این فقط بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه کدام فرم ناخن برای دست شما مناسب است. فقط به یاد داشته باشید هرچه ناخن شما بلندتر باشد مقاومت آن کمتر می شود.بنابراین آن را زیاد بلند نگاه ندارید.

یا لوسیون مرطوب کننده استفاده نمایید زیرا صابون ها و مواد شوینده باعث خشک شدن ناخن و پوست می گردند.

– هرگز لاک ناخن را خراش ندهید و آن را پوست نکنید.

– زمان مناسب برای انجام مانیکور ناخن های خشک و محکم بعد از حمام است زیرا در این موقع، چرک از زیر ناخن زدوده شده و سطح ناخنها نرم می شود.

– بعد از بافر کردن، سطح ناخن را با لایه ای از یک لاک شفاف که به آن پوشش پایه می گویند بپوشانید.

– بعد از اینکه پوشش پایه خشک شد لاک رنگی را به صورت لایه ای نازک به کار برید. معمولا سه حرکت برای ایجاد یک لایه یکنواخت بر روی یک ناخن کفایت می کند. عمل افزودن لایه جدید را تا زمان رسیدن به ظاهر خوب و یکنواخت مورد نظرتان ادامه دهید.

– برای افزودن به پایداری و دوام لاک ناخن و همچنین محافظت از نوک ناخنها، پوشش بالایی یا همان آستری لاک را بعد از خشک شدن لایه رنگی به کاربرید.

– در نهایت کرم یا لوسیون مرطوب کننده را برای روی دست و ناخن خود، به کار برید. فراموش نکنید که وسایل مانیکورتان را پس از استفاده، بوسیله الکل پاکیزه و استرلیزه نمائید.

نکته: لاک ناخن می تواند در یخچال نگهداری گردد.

– برای جلوگیری از چسبنده شدن درب لاک ناخن قبل از بستن، آن را با استفاده از وازلین چرب نمایید.

– سعی کنید تا حدامکان از لاک پاک کن ناخن، بویژه آنهایی که حاوی استن هستند کمتر استفاده نمایید. لاک پاک کن ها، اغلب ناخن را خشک می نمایند. از این رو بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که لاک پاک کننده ناخن بیش از یک بار در هفته استفاده نگردد. بعد از استفاده از پاک کننده های لاک ناخن دست خود را به خوبی بشویید.

ناخن ها و انگشتان خود را مرطوب نگاه دارید

خشکی ناخن ها را شکننده و فرسوده میکند. یک راه ساده برای مرطوب و سالم نگه داشتن ناخن ها استفاده از روغن زیتون است. روزی یک یا دو بار روغن زیتون را بر روی انگشتان و ناخن های خود بمالید و توجه کنید که اطراف ناخن ها انجا که به پوست میرسد کاملا چرب شود . روغن را تا حدی مصرف کنید که خشکی از بین برود بیش از اندازه دستان خود را چرب نکنید.

سلامت ناخن ها به وسیله ی عسل
اگر ناخن های شما زخمی شده یا اینکه اونها رو میجوید و یا انگشتان زخمی دارید زیبا سازی های روتین که از مواد شیمیایی استفاده میکنند ممکن است باعث آسیب و سوزش در انگشتان شما بشوند.
یک روش برای التیام جراحت نوک انگشتان و ناخن ها خیساندن آنها با عسل است. برای راحت تر شدن استفاده میتوانید کمی عسل را گرم کنید .باید انگشتان را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در عسل بخوابانید.سعی کنید این درمان را هر شب قبل از خواب انجام دهید . برای زخم های بسیار شدید میتوانید دستها را به عسل آغشته کنید و بعد دستهای خود را با دستکش بپوشانید و در در نهایت بخوابید.
عسل ضد باکتری ( آنتی باکتریال) است و میتواند باکتری روی بریدگی ها را بکشد و از بین ببرد به این ترتیب بریدگی ها از هرگونه آسیب محفوظ میمانند.

درمان ناخن های ترک خورده و شکننده به وسیله ی روغن کنجد
روغن کنجد در طب سنتی چینی برای سلامتی و زیبایی ناخن ها به کار میرود.ساده ترین راه برای درمان ناخن های شکننده و دردناک استفاده از این درمان است . به سادگی مقداری روغن کنجد را حرارت دهید تا کمی گرم شود و بعد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انگشتان خود را در آن بخوابانید. مدتی بعد از درمان به ناخن های خود استراحت دهید تا مطئن شوید که آنها بر اثر نرمی زیاد نمی شکنند. یک دوره استفاده ی مرتب از روغن کنجد برای ناخن های آسیب دیده باعث قوی و تازه شدن ناخن ها می گردد

به ناخن های خود اجازه ی تنفس بدهید
ناخن ها کاملا شبیه پوست هستند, آنها برای سالم ماندن نیاز دارند تنفس کنند. برای سالم  وزیبا سازی ناخن ها از ریشه باید به آنها مهلت دهید. سعی کنید که برای یک ماه آنها را عاری از هرگونه لاک و براق کننده نگه دارید. برای ناخنهایی که به سختی آسیب دیده اند سه ماه فرصت لازم است. ناخن های خود را خفه نکنید و به انها مهلت دهید که به دور از هرگونه ماده ی شیمیایی خود را ترمیم کنند.

چند نکته برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا
رای دادن به این مطلب
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics