ابتلا به سنگ کلیه در کودکان

سنگ کلیه در کودکان

سنگ کلیه در نوزادان

با توجه به اینکه مراحل درمان سنگ های کلیه در کودکان با درد و ناراحتی زیادی برای کودک و خانواده او همراه است، بنابر این پیشگیری از تشکیل و ابتلا به سنگ کلیه در کودکان بسیار ضروری است.

 

یک متخصص اورولوژی اظهار داشت: سنگ کلیه یکی از انواع بسیار مهم و شایع بیماری های دستگاه اداری – تناسلی است که در تمام سنین امکان بروز دارد.

 

وی افزود: اگرچه اغلب موارد ابتلا به سنگ کلیه در سنین پس از کودکی دیده می شود، اما شیوع این بیماری در دوران کودکی نیز قابل توجه است.

 

ایشان، با اشاره به عوارض دردناک ناشی از بروز سنگ کلیه در کودک، تأکید کرد: با توجه به اینکه مراحل درمان سنگ های کلیه در کودکان با درد و ناراحتی زیادی برای کودک و خانواده او همراه است، بنابر این پیشگیری از تشکیل و ابتلا به سنگ کلیه در کودکان بسیار ضروری است.

 

این متخصص اورولوژی گفت: متأسفانه آمار کودکان مبتلا به سنگ کلیه در سال های اخیر به شدت افزایش یافته که این موضوع زنگ خطر جدی برای والدین و خانواده ها محسوب می شود.

 

وی، با اشاره به اینکه پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه بخصوص در کودکان چندان دشوار نیست، یادآور شد: به غیر از عوامل ژنتیکی، تقریباً سایر عوامل دیگر مرتبط با تشکیل سنگ کلیه به طور کامل قابل کنترل است.

 

ایشان، گفت: رعایت الگوهای صحیح تغذیه ای از جمله مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه است.

 

وی اظهار داشت: مصرف میوه ها و سبزیجات و استفاده زیاد از مایعات به خصوص آب از جمله الگوهای مناسب غذایی برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه است.

 

جافری، تصریح کرد: رژیم های غذایی کم نمک از راهکارهای دیگر پیشگیری از سنگ کلیه است که باید بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مراجعه منظم و به موقع به پزشک و رعایت الگوهای صحیح غذایی به خصوص در افرادی که در زمینه ابتلا به سنگ کلیه و سایر بیماری های کلیوی را دارند، بسیار مهم و ضروری است و می تواند خطر ابتلا به سنگ های کلیه را در سنین پایین تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

 

منبع:سلامت نیوز

ابتلا به سنگ کلیه در کودکان
رای دادن به این مطلب
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics