ضد عفونی پوست با الکل

ضد عفونی پوست با الکل

ایسکانیوز ـ برای جلوگیری از فعالیت‌ قارچ‌ها، به هنگام ترک خوردگی بین انگشتان لازم است که از الکل برای ضد عفونی کردن پوست استفاده نمود.

حمیدرضا موسوی، متخصص پوست در گفت و گو با خبرنگار سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز در خصوص بهداشت پاها گفت: پاها، به دلیل عدم دسترسی به هوا، پوشیدن جوراب و کفش بشدت عرق می‌کنند. این عوامل زمینه بسیار مساعدی را برای رشد انواع میکروب‌ها پدیدمی‌آورند. به همین دلیل پاها باید به طور مرتب با آب و صابون شست و شوی شوند و عروق خونی جلدی آنان نیز تحریک شوند.

وی افزود: در بهداشت و حفاظت پاها، حمام‌های متناوب برای پاهای خسته با آب‌های گرم و سرد بسیار موثر است بهتر آن است که در هر فرصتی برای رسانیدن نور و هوای لازم به پاها، از کفش راحتی و سبک استفاده شود، همچنین برای جلوگیری از فعالیت‌ قارچ‌ها، به هنگام ترک خوردگی بین انگلشتان، لازم است که از الکل نیز در ماساژ و ضد عفونی نمودن پوست استفاده شود.
وی درخصوص پیشگیری از پیدایش عفونت افزود: در پیشگیری از پیدایش عفونت، رعایت کامل بهداشت پوست ضروری است، زیرا عفونت‌های قارچی، به راحتی می‌توانند زمینه را برای بروز اگزمای وسیع پوستی فراهم نمایند. یکی از عوامل نقاهت وخستگی پاها، بخصوص در تابستان به وجود آمدن اختلال در جریان خون پاها است.

وی خاطر نشان کرد: این اختلال که بر اثر حرارت، تنگ بودن کفش و پاشنه بلند کفش در خانم‌ها پدید می‌آید، ضمن ایجاد درد و تورم در پاها، جریان طبیعی گردش خون در ساق و ران‌ها را نیز دچار اشکال نماید، بنابراین باید از پوشیدن کفش‌های تنگ و پاشنه بلند خودداری نمود.
موسوی در خصوص ناهنجاری‌های پوستی در پاها ادامه داد: عدم بهداشت پاها و مالش‌های غیرطبیعی و مکرر در سطح برجستگی استخوانی به علت کفش‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد که از فرم طبیعی پاها پیروی نمی‌کنند، همواره سبب بروز ناهنجاری‌هایی در پوست پاها به شکل پینه یعنی ضخیم شدن طبقه شاخی پوست می‌شوند.

ضد عفونی پوست با الکل
رای دادن به این مطلب
اشتراک:


۱ دیدگاه

نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics