طرز تهیه دسر موز و بستنی

معمولا برای درست کردن دسرها وقتی قرار است از موز استفاده کنیم، آن را تکه‌تکه کرده یا در مخلوط‌کن ریخته و با شیر، بستنی یا هر ماده دیگری مخلوط می‌کنیم

ولی این بار قرار است با استفاده از موز سرخ‌شده به همراه بادام و بستنی، دسر خوشمزه‌ای آموزش دهیم. این دسر طعم و مزه‌ای متفاوت با آنچه تا به حال خورده‌اید دارد که از خوردن آن پشیمان نمی‌شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

– ۶ عدد موز کوچک
– ۵۰ گرم یا یک چهارم پیمانه کره
– تخم داخل ۴ عدد هل (کوبیده شده)
– ۵۰ گرم یا یک دوم پیمانه بادام پرک پوست‌کنده
– آب و پوست رنده شده یک عدد لیموترش کوچک
– ۵۰ گرم یا یک سوم پیمانه پودر قند
– ۲ قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال یا آب آناناس
– بستنی وانیلی

طرز تهیه:

۱ – موزها را پوست کنده و به صورت طولی به ۲ نیم ببرید، سپس نصف مقدار کره را در تابه‌ای بزرگ بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. پس از آن، نیمی از موزها را داخل کره ریخته و تا اندازه‌ای سرخ کنید که طلایی رنگ شوند. حالا موزها را برگردانده و طرف دیگر آنها را نیز سرخ کنید.

۲ – وقتی موزها پخت، جای آنها را به موزهای خام داده و آنها را نیز به همین طریق سرخ کنید.

نکته: مراقب باشید موزها را آن‌قدر سرخ نکنید که له شوند؛ در ضمن از موزهای له و خیلی رسیده استفاده نکنید زیرا ممکن است در مرحله سرخ کردن، له شده و شکل ظاهری‌شان تغییر کند.

۳ – باقیمانده کره را در تابه دیگری ریخته و روی شعله اجاق گاز آب کنید. سپس دانه‌های هل و بادام را به آن اضافه کرده و تفت دهید. در طول این مدت، مرتب مواد را هم بزنید تا طلایی رنگ شود.

۴ – پوست رنده‌شده لیموترش را همراه پودر قند و آب پرتقال یا آب آناناس به آنها اضافه کرده و مقداری حرارت دهید تا کمی غلیظ شود. این، در واقع سس این‌دسر است.

۵ – در پایان، موزهای سرخ شده را داخل ظرفی چیده و سس را روی آن بریزید و با بستنی سرو کنید.

طرز تهیه دسر موز و بستنی
3 (60%) 9 votes
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

web statistics